دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
03 تير 1395 - 14:03

آیت‌الله خاتمی: سلب تابعیت شیخ عیسی قاسم برای مقابله با خیزش اسلامی است

عضو هیات رئیسه مجلس خبرگان رهبری ضمن محکوم کردن سلب تابعیت شیخ عیسی قاسم از سوی رژیم آل‌خلیفه گفت: این حرکت نابخردانه آل خلیفه انجام یک مأموریتی از سوی استکبار و حرکتی حساب شده برای مقابله با حرکت پر جوش و خروش مسلمانان بحرین است.
کد خبر : 96354

به گزارش گروه سیاسی خبرگزاری آنا، آیت الله سید احمد خاتمی در گفت‌وگو با رسا، با محکوم کردن سلب تابعیت شیخ عیسی قاسم از سوی رژیم آل خلیفه گفت: این حرکت نابخردانه آل خلیفه انجام یک مأموریتی از سوی استکبار است.


وی افزود: دلیل روشن این سخن این است که بلافاصله پس از این کار نابخردانه مأمور انگلیسی با مقامات و مأموران امنیتی دولت بحرین ملاقات می کند، این حرکت نمی تواند یک حرکت عادی تلقی شود بلکه حرکتی حساب شده برای مقابله با حرکت پر جوش و خروش مسلمانان بحرین است.


عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم با بیان این که سلب تابعیت از شیخ عیسی قاسم کاری کاملا نسنجیده و به زیان حکومت بحرین است، اظهار کرد: به خاطر رهبری داهیانه رهبر مسلمانان بحرین بود که حرکت و تظاهرات مردم این کشور مسالمت آمیز به شمار می رفت.


وی ادامه داد: با این حرکت نادرست پر واضح است که دولت آل خلیفه با سرنوشت خود بازی می کند، بنده این حرکت را در سلسله حرکات زنجیره ای برای مقابله با خیزش اسلامی می دانم؛ سلب تابعیت از شیخ عیسی قاسم در راستای به شهادت رساندن شیخ باقرالنمر در عربستان، در راستای برخورد با شیعیان نیجریه و رهبر شجاع و دلیر آن‌ها شیخ ابراهیم زکزاکی و در راستای چند سال سرکوب وحشیانه دولت بحرین در قبال مردم خود است.


عضو شورای عالی حوزه‌های علمیه با بیان این که آل خلیفه عناصری حقیر و زبون هستند، اضافه کرد: آن‌ها هرگز توانایی ایستادن دراز مدت در برابر مردم را ندارند، آل خلیفه بحرینی نیستند بلکه از صحرای نجد عربستان آمده اند؛ این رژیم کسانی به شمار می روند که با حقه بازی‌های انگلیس، ظالمانه بر سر کار هستند.


وی عنوان کرد: رژیم آل خلیفه بی رحمانه بر مردم خود می تازد و بحرین را تبدیل به یک زندان بزرگ برای ملت خود کرده است که مقاومت مردم جواب نهایی را خواهد داد؛ معنای این سخن این نیست که مسلمانان در جای جای جهان آرام بنشینند و حوزه‌های علمیه آرام بگیرند، قطعا وظیفه حمایت از مردم مسلمان بحرین به ویژه علمای آن دیار مخصوصا شیخ عیسی قاسم بر عهده ما است.


امام جمعه موقت تهران خاطرنشان کرد: خوشبختانه مراجع عالیقدر تقلید در این عرصه وارد شدند و مجامع دینی و حوزوی در این زمینه انجام وظیفه کردند، ان شاءالله این جوش و خروش باید ادامه دار باشد و این حرکت مقدس حمایت از مظلوم استمرار پیدا کند.


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته